меню

Маленькі люди великого світу (молодший вік)

Вас вітають молодші дошкільнята зі своїм помічником Мурашкою !

 Зміст програми з освіти для сталого з дітьми молодшого дошкільного віку передбачає опанування трьох основних тем:

  • "Спілкування", 
  • "Моє здоров'я", 
  • "Здоров'я природи". 

 У межах названих тем передбачено реалізацію досить вузького кола конкретних завдань, що тісно пов'язані із повсякденним життям дитини.
 Основним результатом має стати формування в дитини певної сукупності звичок повсякденної поведінки, орієнтованих на сталий розвиток і мотивації їх повсякденного застосування.
 Вивчення кожної теми передбачає опрацювання 3-х підтем, що складають її зміст, у форматі спеціально організованих тематичних днів з наступним закріпленням засвоєних дій протягом 3-х тижнів.
 Пропонована методика реалізації програми містить 2 взаємопов'язані компонента:

  1. тематичні дні;
  2. відпрацювання дій протягом 1-2 тижнів.


Тема "Спілкування"
     Підтема:
     1. Люди, які мене оточують.
      Дії:
     - називаю однолітків за ім'ям (2 тижні)
     - звертаюсь до дорослих за ім'ям та по-батькові (1 тиждень)
     2. Мої товариші по групі.
     Дії:
     - звертаюсь до однолітків з проханням, пропозицією (2 тижні)
     - виконую вправи разом з партнером (1 тиждень)
     3. Мої друзі.
     Дії:
     - граю з іншими (2 тижні)
     - запрошую однолітків до гри (1 тиждень)

Тема "Моє здоров'я"
     Підтема:
     1. Мої рухи.
     Дії:
     - виконую вправи після сну (2 тижні)
     - виконую вправи протягом дня (1 тиждень)
     2. Здорове харчування.
     Дії:
     - вживаю корисні фрукти (2 тижні)
     - вживаю корисні овочі (1 тиждень)
     3. Чистота навколо мене.
     Дії:
     - мию руки протягом дня (2 тижні)
     - прибираю за собою іграшки (1 тиждень)

Тема "Здоров'я природи"
     Підтема:
     1. Дбайливі господарі і господарки.
     Дії:
     - зачиняю кран - бережу воду (2 тижні)
     - зачиняю двері - бережу тепло (1 тиждень)
     2. Мої друзі - пташки.
     Дії:
     - збираю крихти хліба, насіння і годую пташок (2 тижні)
     - готую годівнички для пташок (1 тиждень)
     3. Мої подарунки.
     Дії:
     - зберігаю подарунки природи (2 тижні)
     - роблю подарунки з природних матеріалів (1 тиждень)

 Тематичний день складається з інтегрованого заняття, яке проводиться за спеціальною методикою. Під час інтегрованого заняття діти ознайомлюються з першою дією та починають її відпрацьовувати. Після заняття протягом тематичного дня організовується повторення пропонованих дій у різних варіантах. Ця робота триває протягом 2 тижнів.
 За два тижні проводиться нове тематичне заняття і вводиться нова дія, яка додається до першої. У межах однієї підтеми обидві дії тісно взаємопов'язані і тому на відпрацювання другої дії відводиться 1 тиждень.

Одним із методів роботи за програмою з дітьми молодшого дошкільного віку є гра з лялькою. За допомогою гри побутові ситуації стають для дітей предметом уваги, алгоритмізуються, отже дитина засвоює соціально прийняті способи поведінки.




 Лялька одягається (що за чим, що коли)


















Лялька вкладається спати / прокидається (засвоєння алгоритму гігієнічних процедур)





Лялька приймає гостей (як вітається, як пригощає гостей, які правила столового етикету)















День у групі починається з ранкових ритуалів "Естафета дружби", "Усмішка по колу".







Протягом дня нам допомагає Мурашка, який з'являється в критичні моменти, щоб допомогти в розв'язанні конфлікту ("Послухай, що Мурашка тобі на вушко прошепоче", "Мурашка мені сказав...").


 У Ганнусі м'яч. Просто так тримати м'яч нецікаво. Що робити?


Мурашка шепоче: "Ти можеши запросити друзів. Так і скажи: "Арсеній, пішли у м'яча грати".


Добре разом гратися!


Гра в магазин закріплює придбанні навички спілкування з однолітками та дорослими.


Також для закріплення тем виконуються різноманітні інсценівки та драматизації казок.


Учасники драматизації казки "Рукавичка"

Після опрацьовування теми "Мої рухи" діти показують і самостійно виконують прості фізичні вправи, пояснюють їх важливість, позитивно ставляться до фізичних вправ.






Для заохочення дітей використовуються віршовані мотиватори. Наприклад:
Полиш свої лінощі
Хоч на хвилинку,
Ходи з нами разом
Робити розминку!
Дощик капає рясненько,
Ми краплиночки маленькі.
Дружні ми та дужі,
До спорту не байдужі!
Нам відомо - це чудово,
Коли ти і ми здорові.
Тільки треба знати,
як здоровим стати...

Людина стає здоровою від руху та здорового харчування. Тому наші дітки розуміють та пояснюють, в чому користь фруктів та овочів, обирають фрукти та овочі серед інших продуктів, охоче вживають та позитивно ставляться до овочів, фруктів як до корисної їжі. Щоб діти гарно усвоїли цю підтему, нам допомагали такі ігри: "Назви фрукти(овочі)", "Зваримо компот (борщ)", "Вгадай за запахом (смаком)", "Хто збере більше фруктів (овочів)", "Фруктовий салат", "Борщ" тощо.



Підтема "Чистота навколо мене".


Якщо не мити руки, той бруд, що на них, буде в нашому животі, і живіт болітиме.



Приємно, коли всі речі на своїх місцях: зручно, гарно і швидко все можна знайти.

Підтема "Мої друзі - пташки"



 Пташкам складнобуло б зимувати в голоді й холоді, якби не допомога добрих людей.








Ми збираємо крихти хліба, насіння та годуємо пташок.



Підтема "Подарунки"

Скільки в природі всього цікавого! Можна зробити все, що захочеш.












Виготовлення цукерок для ляльки "Маринки.



Для батьків у батьківських куточках надається інформація про ідею тієї чи іншої теми.




Після опрацьовування кожної теми проводиться стисле опитування, що є по суті невеликим самодослідженням дітей щодо власних звичок і досвіду за допомогою зелених і жовтих фішок, якими вони позначають свій рівень володіння навичками.







Коли діти показують обрані фішки треба зауважити, що тепер діти мають стежити за власною поведінкою: чи правильно вони відповіли на запитання і робити так, як вони сказали.





















1 коментар: